Organizacja zajęć na Wydziale Ogrodniczym w semestrze zimowym 2021/2022
Drodzy Studenci,
Szanowni Nauczyciele Akademiccy!
W związku z uchyleniem rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 25 lutego 2021 r. ograniczającego czasowo funkcjonowanie uczelni wyższych w okresie pandemii COVID-19 oraz zgodnie z komunikatem JM Rektora SGGW z dnia 3 września 2021 roku, w którym zostały zawarte zalecenia dotyczące organizacji kształcenia w semestrze zimowym roku akademickiego 2021/2022 na Wydziale Ogrodniczym zajęcia będą odbywały się od 01.10.2021 r. w trybie stacjonarnym. Na studiach niestacjonarnych i podyplomowych jest możliwość realizacji wybranych zajęć dydaktycznych w trybie zdalnym. Z tego też względu na studiach niestacjonarnych zajęcia wykładowe dla wszystkich roczników studiów zaplanowane w piątki będą prowadzone on-line. Pozostałe zajęcia (sobota-niedziela) będą odbywały się stacjonarnie.
W przypadku zmiany sytuacji epidemicznej organizacja kształcenia w semestrze zimowym roku akademickiego 2021/2022 może ulec zmianie.
Obsługa studentów w dziekanatach prowadzona będzie w formie stacjonarnej, zgodnie z informacjami umieszczonymi na stronie. W sprawach, które nie wymagają fizycznej obecności studentów zaleca się wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej.
Przedłużenie legitymacji studenckich dokonywane będą w dziekanacie, zgodnie z obowiązującymi zasadami.
Prowadzenie zajęć dydaktycznych w formie stacjonarnej oraz obsługa studentów w dziekanatach odbywają się z zachowaniem obowiązujących wytycznych i wymogów sanitarnych.
W budynkach SGGW obowiązuje nakaz dezynfekcji rąk oraz zakrywania ust i nosa przy pomocy maseczki.
Prowadzący zajęcia może zdecydować, że ze względu na charakter zajęć uczestnicy mogą nie używać maseczki.
Studenci, którzy ze względu na stan zdrowia nie mogą uczestniczyć w zajęciach prowadzonych w trybie stacjonarnym są zobowiązani bezzwłocznie poinformować o tym fakcie prowadzącego zajęcia i Prodziekana w celu ustalenia możliwości odrobienia zajęć. Nieobecność do 2 tygodni na zajęciach prowadzonych w trybie stacjonarnym wynikająca ze skierowania na kwarantannę lub izolację będzie usprawiedliwiona.
Informację o zachorowaniu na covid-19 lub skierowaniu na kwarantannę studenci zobowiązani są przekazać jak najszybciej Dziekanowi (najpóźniej niedziela). Informacja potrzebna do sporządzenia okresowego raportu. Okres raportowania od poniedziałku do niedzieli.
Najważniejsze informacje ogłoszone przez Ministra Edukacji i Nauki:
– Z dniem 15 sierpnia 2021 r. nastąpiło zniesienie czasowego ograniczenia funkcjonowania uczelni i podmiotów prowadzących kształcenie doktorantów, wprowadzonego pierwotnie na okres od dnia 27 lutego 2021 r. do dnia 30 września 2021 r.
– Ministerstwo Edukacji i Nauki co do zasady przewiduje w nadchodzącym roku akademickim 2021/2022 powrót do tradycyjnego, stacjonarnego prowadzenia zajęć w siedzibach uczelni lub ich filiach jako podstawowej formy kształcenia.
– Uchylenie rozporządzenia czasowo ograniczającego działalność uczelni, o którym mowa powyżej, oznacza, że w terminie do 14 października 2021 r. musi zostać przedłużona ważność legitymacji studentów, doktorantów i nauczycieli akademickich.
– W opinii Ministerstwa Edukacji i Nauki, a także m.in. Głównego Inspektora Sanitarnego do prowadzenia działalności dydaktycznej uczelni nie mają zastosowania limity osób określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 861, ze zm.). Decyzje w zakresie określenia liczebności grup na poszczególnych zajęciach dydaktycznych leżą w gestii władz uczelni.
Szczegóły na stronie MEIN: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka
Dziekan Wydziału Ogrodniczego
Dr hab. Marzena Wińska-Krysiak
- Tagi organizacja zajęć, zajęcia